HOW TO request tech support - - - КАК ПРАВИЛЬНО написать обращение в техподдержку

Moderator: AdminGroup

User avatar
AeroGator
Posts: 827
Joined: Wed May 31, 2017 7:40
Has thanked: 378 times
Been thanked: 479 times

HOW TO request tech support - - - КАК ПРАВИЛЬНО написать обращение в техподдержку

Postby AeroGator » Thu Sep 14, 2017 8:42

Dear Pilots,

For hardware* related issues, please open a ticket at the VKB partner shop where you had bought your device. Important: For VKB products purchased at third-party retailers (e.g., Amazon, X-plane, Dix30 Simulations, etc), you will have to contact their respective after-sale support instead!
*For software, firmware, or button-assignment issues and questions, please use the official VKB Technical Support Forum (viewforum.php?f=25), so VKB developers and engineers can help.

Requesting tech support, please AT ALL TIMES begin your post with the following information:
1 - Device model and version
2 - Controller Firmware version
3 - Number and type of springs used
4 - Тype of cams used
5 - If VKB original software is used, please always mention its version
If the question is in regards to joystick/pedals axes, please additionally post:
6 - Vkbjoytester screenshots. Download it here: http://ftp.vkb-sim.pro/Programms/VKB_JoyTester.zip
7 - Vkbdevcfg-c screenshots. Download it here: http://ftp.vkb-sim.pro/Programms/; make sure you're downloading the newest version.
Altogether 7 (seven) points. Please do not omit any.
Posting screenshots is crucial. We need to see what is happening. Please upload the images to our server.
We are not following external links and not downloading archives from whatever file depositories.
Following these directions will help us help you faster.

Уважаемые пилоты,

Если требуется вмешательство или помощь, пожалуйста первым делом откройте тикет в магазине, где вы купили наш продукт. В настоящее время эта система прекрасно работает у нашего дилера в Северной Америке, остальные магазины со временем тоже подтянутся.
Обращаясь за техподдержкой, пожалуйста ВСЕГДА начинайте свои посты следующей установочной информацией:
1 - Модель и версия изделия
2 - Версия прошивки контроллера
3 - Kоличество и тип установленных пружин
4 - Тип установленных кулачков
5 - Если используется ПО ВКБ, всегда указывайте версии программного обеспечения
Если вопрос относится к работе осей джойстика(педалей), то дополнительно пожалуйста предоставьте:
6 - Скриншот теста из программы vkbjoytester. Скачать программу можно здесь: http://ftp.vkb-sim.pro/Programms/VKB_JoyTester.zip
7 - Скриншоты из программы vkbdevcfg-c. Скачать программу можно здесь: http://ftp.vkb-sim.pro/Programms/; перед скачиванием удостоверьтесь, что выбрали самую новую версию программы.
Итого - 7 (семь) пунктов. Пожалуйста не пренебрегайте ни одним из них.
Публикация скриншотов критически важна. Мы должны видеть, что там происходит. Пожалуйста, грузите скриншоты на наш сервер.
Мы не ходим по внешним линкам и не скачиваем архивы с файлообменников.
Вопрос, заданный по этим правилам, поможет нам помочь вам как можно скорее.
Attachments
utility2.jpg
utility1.jpg
Best Regards,
AeroGator

Return to “Technical Support”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests